Yogaformer

I Ganesha Yoga underviser vi i flere forskellige yoga-former, så du kan finde den yoga-form, der lige passer til dig:

 

Hatha

Den klassiske yoga, der både har fokus på smidighed, holdning, styrke og åndedræt. Hatha er et godt sted at starte, hvis du er nybegynder.

 
Hatha.jpg

Flow

En dynamisk yogaform, der linker bevægelse og åndedrættet i et konstant flow. Her får du pulsen op, og du arbejder med mere krævende stillinger. I flow yoga opbygger du både fysisk styrke og smidighed.

 
Flow.jpg

Yin

En blid yogaform, hvor du øge smidighed og giver slip på spændinger. Her arbejder du med bindevævet, knogler og led. En meditativ og fordybende form for yoga, hvor vi holder stillingerne i 3-5 minutter. Yin-yoga er egnet til stressramte.

 

Kundalini

Kundaliniyoga øger din bevidsthed og vækker dit kreative potentiale. I kundaliniyoga har vi fokus på vores energisystem, det endokrine system (hormonerne) og nervesystemet. I løbet af timen bliver du guidet igennem dynamiske øvelser, afspænding og meditation. Kundaliniyoga er for dig, der både ønsker en meditativ og udfordrende praksis. Kundaliniyoga er ikke egnet for gravide.

 
Kundalini.jpg

Mindful yoga

Mindfulness har sine rødder i buddhismen og yoga. I mindful yoga øver vi os på at vågne op til nuet og være helt til stede. Du bliver guidet i blid hatha-yoga, åndedrætsteknikker, afspænding og meditation. Mindfulness-principperne bliver integreret i løbet af timen, så du kan bruge dem i din hverdag. Det er videnskabeligt dokumenteret, at mindfulness reducerer stress og bekymring og gør dig til et gladere menneske.

 

Yoga efter fødsel

Yoga efter fødsel består af hatha med særlig fokus på at genoptræne bækkenbund og mave. Ryg og skulder er også i fokus. Tag din baby med og få din krop tilbage. (Pt udbyder vi ikke efterfødselsyoga).